STEM

STEM

Про проєкт

Нормативна база

  • Навчальна програма «Технічна творчість. Робототехніка 5-9 класи» (авт. Боровик Д.В., Вовковінська Н.В. та інші). Комп’ютер у школі та сім’ї, №2, 2017
2020
 2019
 

Новини

Відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» визначив пріоритетні напрями розвитку STEM-освіти на всеукраїнському рівні у 2019/2020 навчальному році, а також представив методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2019/2020 навчальному році.
 

27-29 травня 2019 року  відбувся тренінг «Візуалізація алгоритмічного мислення» у контексті STEM-освіти під керівництвом доцента ІТО Іванова С.А., в якому взяли участь учителі інформатики. Спочатку учасників тренінгу ознайомлено з основними напрямами розвитку STEM-освіти та актуальність формування і розвитку алгоритмічного мислення. На другому етапі слухачі ознайомились з програмними засобами візуалізації алгоритмічного мислення. По-перше, це графічний редактор ДРАКОН, який створює можливість графічного зображення будь-якого алгоритму. Слухачі набули знання на первісні навички роботи з елементами ДРАКОН-схем: дія, питання, вибір, цикли while і for.. Були створені алгоритми деяких задач зі шкільного курсу інформатики, зокрема, алгоритм Евклида та інші. Було також показано можливість застосування мови ДРАКОН для створення алгоритмів у навчальному процесі інших дисциплін, включаючи гуманітарні. Після освоєння мови ДРАКОН слухачі ознайомились з візуалізацією програмування мікроконтролера Arduino, на базі програмного середовища mlock 3, що використовує мову програмування Scratch 2.0. Слухачі створили базові проекти Arduino, змінюючи ті чи інші параметри проекту. На завершення слухачі ознайомилися з програмним середовищем Visual Python (VPython), яке створює умови  для більш ефективного опановування водночас програмування та природничих дисциплін. Було показано як можна використовувати VPython для розв’язання задач зі шкільного курсу фізики.

Вебінар «STEM-весна – 2019: результати, надбання, перспективи»
 
На виконання п.1 наказу ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 04.02.2019 року No 09 «Про проведення фестивалю «STEM-весна – 2019» та з метою ознайомлення педагогічної громадськості з інноваційними освітніми технологіями, необхідними для реалізації концептуальних засад Нової української школи, розвитку STEM-освіти в Україні, створення платформи для спілкування, пошуку і підтримки перспективних наукових ідей було проведено фестиваль «STEM-весна – 2019».
За підсумками фестивалю відділ STEM-освіти 05 червня 2019 року (о 13:00, тривалість 1 година) проводить вебінар «STEM-весна – 2019: результати, надбання, перспективи». Учасники вебінару ознайомляться із: подіями та географією фестивалю «STEM-весна – 2019»; досвідом освітніх установ, які долучилися до заходів всеукраїнського рівня; кращими практиками налагодження партнерських зв’язків з освітніми та громадськими організаціями тощо. До участі у вебінарі запрошуються обласні координатори з питань STEM-освіти, педагогічні працівники, керівники освітніх установ та усі зацікавлені особи.
Приєднатися до трансляції вебінару (пароль доступу до сесії: welcome)
 
17 травня 2019 року на базі ЗОІППО відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «STEM-ОСВІТА: ІННОВАЦІЙНІ ПРОЕКТИ ДЛЯ НУШ», який проведено у рамках реалізації Програми Всеукраїнського інноваційного освітнього проекту «Я – дослідник» та заходів V Ювілейної Міжнародної науково-практичної конференції «НЕПЕРЕРВНА ОСВІТА НОВОГО СТОРІЧЧЯ: ДОСЯГНЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ».
Спікерами семінару виступили: Василашко І., завідувач сектору відділу STEM-освіти ДНУ «ІМЗО»; Коршунова О., методист відділу STEM освіти ДНУ «ІМЗО», ініціатор проекту «Я – Дослідник»; Гущина Н., старший викладач кафедри відкритих освітніх систем та ІКТ ДВНЗ УМО, координатор проекту «Я-Дослідник»; Бутурліна О., завідувач кафедри управління інформаційно-освітніх проектів КВЗО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР; Аронець О., викладач-методист фізики Коледжу електронних приладів Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу; Ягенська Г., доцент кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів Волинського ІППО,  к.пед.наук, вчитель біології Луцької гімназії № 21 ім. М.Кравчука; Дзюба С., заступник директора, вчитель інформатики НВК «Освітні ресурси та технологічний тренінг» №141 м. Києва; Трофімова О., провідний редактор ТОВ «Видавничий Дім «Освіта».
170 учасників (співробітників ЗОІППО, керівників освітніх закладів, вчителів біології, інформатики, фізики) мали змогу ознайомитись з реалізацією STEM-підходів в новій школі, педагогічною студією «STEM-lab», використання платформи Arduino для проведення експерименту у шкільному курсі фізики та багато іншого.